O nas
Przedszkole Publiczne Nr 2 zostało
wybudowane w 1962 roku. Uroczyste otwarcie działalności odbyło się w czerwcu 1963 roku.
Nasze przedszkole pełni
funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb
i możliwości. Tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i nauki. W naszym przedszkolu promujemy dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie. Staramy się budować w naszych wychowankach poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwijać kompetencje społeczne, a także uczyć odróżniania dobra od zła.
Nasze przedszkole spełnia także zadania doradzania i wspierania działań wychowawczych rodziców. Cel edukacji przedszkolnej to osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki
w szkole podstawowej. W naszym przedszkolu zatrudniona jest kadra pedagogiczna, która posiada
wysokie kwalifikacje pedagogiczne, a także na wniosek rodziców kadra posiadającą kwalifikacje specjalistyczne: nauczyciela rytmiki, logopedę, nauczyciela języka angielskiego. Kadra tworzy życzliwą i rzeczową atmosferę współdziałania.
Nauczyciele systematycznie doskonalą organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci. Dyrektor motywuje nauczycieli do pracy na wysokim poziomie.
W naszej pracy kierujemy się następującymi zasadami:
- zaspokajamy potrzeby dziecka
- organizujemy jego aktywność
- indywidualizujemy oddziaływania w zależności od potrzeb i możliwości dziecka
- organizujemy środowisko umożliwiające nabywanie kompetencji społecznych przez dziecko
- integrujemy proces wychowania i edukacji
Stosujemy
nowoczesne metody i formy pracy, które zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Są to
metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego: metody czynne (metoda samodzielnych doświadczeń, metoda kierowania własną działalnością dziecka, metoda zadań stawianych dziecku, metoda ćwiczeń utrwalających), metody oglądowe (obserwacja i pokaz, osobisty przykład nauczyciela, udostępnianie sztuki, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne), metody słowne (rozmowy, opowiadania, zagadki, objaśnienia
i instrukcje).
Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:
- twórcze metody aktywności ruchowej: Orffa, Labana, Kniessów
- Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- metodykę nauczania matematyki wg E. Gruszczk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
- metody aktywizujące
- aktywne słuchanie muzyki poważnej
- techniki twórczego myślenia
Zapraszamy serdecznie !!!